Czy żydzi z IPN i PIS dokonają pośmiertnej egzekucji na Pileckim I pochowają Go na kierkucie Panteon?

A zamiast krzyża będzie miał macewę – tak jak Inka i Zagończyk? — Jeżeli tak się stanie – to hańba jego dzieciom!

Red. Gazeta Warszawska.

ZOBACZ: Muzeum holocaustu – „panteon” na powązkowskiej „Łączce”

Andrzej Pilecki: —  zapalenie świeczki w miejscu, gdzie są szczątki ojca, to byłby luksus

— Nadzieja   raz   odżywa,  innym razem przygasa.   — Czasami myślę, gdzie może być pochowany i dochodzę do wniosku, że tak ważne osoby, jak generał August Fieldorf „Nil” czy nasz ojciec, zostały tak ukryte, by nie można ich było odnaleźć. Zresztą, chyba jest mi już wszystko jedno

– Ewa Koszowska rozmawia z Andrzejem Pileckim, synem rotmistrza Witolda Pileckiego.

We wtorek pojawiła się informacja, że zostały odnalezione szczątki generała Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, rotmistrza Witolda Pileckiego i pułkownika Łukasza Cieplińskiego.

Andrzej Pilecki wspomina ojca – rotmistrza Witolda Pileckiego (WP.PL, Fot: Konrad Żelazowski)

Ewa Koszowska: Nadzieja znowu odżyła?

Andrzej Pilecki: Dlaczego?

Najprawdopodobniej w końcu odnaleziono szczątki pana taty – rotmistrza Witolda Pileckiego.

Nikt z IPN-u ze mną na ten temat nie rozmawiał.

„Wierzymy, że wydobyliśmy już wszystkich – generała Nila, rotmistrza Pileckiego i pułkownika Cieplińskiego” – poinformował wiceprezes IPN prof. Krzysztof Szwagrzyk. Teraz czekają na identyfikację.

Mam umowę z prof. Szwagrzykiem, że jeśli ciało zostałoby odnalezione, to powiadomi mnie jako pierwszego. Mam nadzieję, że umowa nadal obowiązuje.   Domyślam się, że nie powiedział mi nic, bo nie ma pewności.   Są materiały, ale jeszcze niezbadane. W czasie długich jesiennych wieczorów mogą je sobie spokojnie badać gdzieś w laboratoriach.

Mówi to pan bez przekonania…

Nie po raz pierwszy taka ekshumacja ma miejsce. Podchodzę więc do tego bardzo ostrożnie.   Tym bardziej, że dwa tygodnie temu byłem na wystawie „Kwatera Ł – Panteon narodowy pod cmentarnym murem” na łączce i rozmawiałem z jednym z policjantów, który działa w IPN.

On twierdzi, że ojca w ogóle nie wyprowadzili z Rakowieckiej.   Że tam został, zamurowali go.   Inni znowu mówią, że go spalili.

Także nie wiem.   To jest tak duży wachlarz różnych informacji, że można się pogubić. Parę razy byłem napuszczany, bym gdzieś szedł, bo znaleźli szczątki taty, a potem okazywało się, że nic z tego.

Już pan nie czeka?

Cały czas się bujam, raz czekam, raz nie czekam… Nadzieja raz odżywa, innym razem przygasa.   Czasami myślę, gdzie może być pochowany i dochodzę do wniosku, że tak ważne osoby, jak generał August Fieldorf „Nil” czy nasz ojciec zostały tak ukryte, by nie można ich było odnaleźć.

Zresztą, chyba jest mi już wszystko jedno. Robimy wszystko, by go upamiętnić, a zapalenie świeczki w miejscu, gdzie są szczątki ojca, to byłby luksus.

Pana ojciec nie ma grobu. Komuniści nie wydali wam jego ciała. Jak sobie z tym dawaliście radę? Gdzie czciliście jego pamięć?

Długo się buntowałem, właśnie przeciwko temu, że chciano zabić pamięć o nim. Wypisywałem plakaty i przyklejałem klejem w miejscach publicznych: na kościołach i na cmentarzu na Powązkach.

Na afiszach było napisane:    „Pomódlmy się za duszę Witolda Pileckiego i pamiętajmy, że zamordowano go w więzieniu na Rakowieckiej”.

Nie ma grobu, ale od początku staraliśmy się zorganizować jakieś miejsca, na których można by było zapalić światełko, postawić kwiaty.

Co roku we Wszystkich Świętych chodzimy na symboliczny grób taty w Panteonie Polski Walczącej na Powązkach Wojskowych. Grób jest bardzo dokładnie opisany, z nazwiskiem ojca i jego przynależnością organizacyjną.

Wybaczył pan oprawcom Witolda Pileckiego?

Specjalnie nie ma komu wybaczać.

Na procesie, który IPN wytoczył w 2002 roku, Czesław Łapiński [podpułkownik, prokurator sądów wojskowych, uczestniczył w tzw. sądach doraźnych, w których zapadało bardzo wiele wyroków śmierci, był oskarżycielem w pokazowym procesie Witolda Pileckiego – przyp. red.]   nie okazywał żadnych wyrzutów sumienia.  Był nadal butny.

Mówił, że chodził wtedy w mundurze i wykonywał rozkazy.

Nie wytrzymałem i krzyknąłem:    „Aleś pan splamił ten mundur!”.

Sędzia zagroził, że jeśli jeszcze raz coś powiem niepytany, to wyrzuci mnie z sali.

Siostra Zosia jeszcze dodała: Nasz ojciec żył krótko, ale pięknie, a pan długo, lecz plugawie”.

Łapiński umarł dwa lata później, tym samym uniknął wyroku.

Historia za to sobie z niego zakpiła, bo zmarł w warszawskim szpitalu przy ulicy Rotmistrza Witolda Pileckiego.

Byliście na procesie?

Nie. Mama jeździła na proces, ale na samo ogłoszenie wyroku nie odważyła się pójść. Na sali była ciotka, nasza wujenka Ostrowska, która wszystko nam przekazała. I przede wszystkim były tam także media: prasa i radio.  Stąd wiemy, że szczuto podsądnych.

Padały nie do przyjęcia przez nas inwektywy w rodzaju:  —  „szpieg”, „sługus Andersa”.

Mama była tym wszystkim bardzo zmartwiona.

Jak sobie z tym wszystkim radziła?

Bardzo to przeżywała, ale nie dawała tego po sobie poznać. Nie narzekała, była silna i bardzo odważna.

Tylko czasami wpadała w nastrój przygnębienia.  „I znów trzeba się ukrywać i spotykać po kryjomu. Po co on to robi?”.

Ja jej wtedy mówiłem:   Mamo, przyjdzie taki czas, że wszyscy będą mówić o ojcu. W końcu wyjdzie z cienia”.

Pamięta pan ostatnie spotkanie z ojcem?

Pamiętam. To było jakiś miesiąc przed jego aresztowaniem w 1947 roku.

Przyjechał do nas z okolic Czerwonego Boru koło Zambrowa, gdzie miało miejsce tzw. rozładowywanie lasu, czyli rozwiązywanie oddziałów partyzanckich.

Tata namawiał młodych żołnierzy do wyjścia z lasu, ale nie chcieli go słuchać.

Zdawali sobie sprawę z tego, że po ujawnieniu czeka ich więzienie i prześladowania. Zresztą on to rozumiał, bo ten kto wracał, był represjonowany.

Ojciec po powrocie był nieobecny, zamyślony. Mało się odzywał, zamykał się w saloniku, gdzie było pianino i grał.

Przeżywał w samotności swoją porażkę.  Było mu szkoda młodzieży, którą las deprawował.

W młodzieży pokładał wielkie nadzieje?

Był człowiekiem czynu, nie lubił siedzieć z założonymi rękami. Po wojnie, wiosną w 1946 roku, pojechałem z ostrowskim hufcem harcerskim na odgruzowywanie Warszawy. Później dowiedziałem się od drużynowego Dziuńka Radwańskiego, że był tam mój ojciec. Podszedł do moich kolegów i pochwalił ich: „Wykonujecie dobrą robotę”. Mnie obserwował z ukrycia, nie chciał się dekonspirować. Może bał się, że nie będę umiał utrzymać emocji na wodzy.

Kiedy dowiedzieliście się, że Witold Pilecki nie żyje?

Dokładnie nie pamiętam, oficjalnie nikt nas o tym nie powiadomił. Mama cały czas miała nadzieję, że uda się go uratować. Przecież to był wielki patriota. Posiadał wiele potrzebnych informacji. Myślała, że może będzie siedział do końca życia w więzieniu, może go gdzieś wywiozą, ale nie zabiją. Pewnego dnia poszła, jak zwykle, zanieść mu paczkę z żywnością do więzienia i dowiedziała się, że „Pileckiego już tu nie ma”. Wszystko to stało się bardzo szybko. Zazwyczaj karę śmierci wykonywano dopiero po kilku, kilkunastu miesiącach od skazania. W przypadku taty były to dwa miesiące i dziesięć dni.

Tata już po ogłoszeniu wyroku śmierci oddał mamie swój metalowy grzebyk?

Tak, mam go do dzisiaj.

Zalecił też mamie, by czytała wam książkę średniowiecznego mistyka Tomasza z Kempis „O naśladowaniu Chrystusa”.

To ciężka lektura, do dziś do niej wracam. Można ją otworzyć na dowolnie wybranej stronie i czytać z dowolnego miejsca. — Wiele z prawd tam zawartych zanotowałem sobie w głowie i stosuję się do nich.

Dlaczego władze PRL z taką determinacją chciały się go pozbyć, a potem także pamięci o nim?

Z jakichś powodów zamordowanie go było potrzebne stalinowskiej Polsce. — Byliśmy pod wpływem terroru. A on nie pasował do modelu, który był nam narzucony.

Był poddawany strasznym torturom. Złamali mu oba obojczyki. Mama na spotkaniach z nim widziała, że ma porozrywane paznokcie.

Tata mówił nawet, że —  „Auschwitz przy tym to była igraszka”.

Najbardziej go bolało, że w czasie niemieckich prześladowań czy podczas pobytu w obozie, wróg był widoczny. Była możliwość ucieczki.

— A tu nie było żadnej możliwości, żadnej nadziei.  — Był osaczony. — Widział tę dysproporcję między tym, co doświadczył w walce z Niemcami a PRL-owską władzą.

Byliście rodziną po „zdrajcy ludu”. Jak wyglądało wasze życie po jego śmierci?

Od razu to odczułem, zresztą Zosia też. Byliśmy już w tym wieku, gdy zbliżała się matura. Trzeba było znikać, zmienić miejsce.

Pierwsze takie zdarzenie, po którym wiedziałem, że nie będzie łatwo, miało miejsce wtedy, gdy chciałem nauczyć się latać. — Robiłem modele szybowców i byłem w tym dobry. Marzyłem o skończeniu kursu pilotażu szybowców. Miałem przeszkolenie, wspólnie z kolegą wszystko zaliczyliśmy. — Pozostała tylko formalność – zaświadczenie z lokalnej placówki Służby Polsce (SP).

Kolega dostał papierek, a ja nie.

Powiedziano mi: —  „Pilecki, daj sobie spokój”.

Wystraszyłem się, że nie pozwolą mi zdać także matury i zmieniłem szkołę. Przeniosłem się do technikum radiowego koło Warszawy.

Po zdaniu matury nie mogłem iść od razu na studia.

— Powiedziano mi, że każdy rok nauki w technikum muszę odpracować w ramach nakazu pracy. „Państwo cię nauczyło, to teraz zapłać”.

Odbębniłem trzy lata w Zakładach Radiowych im. Marcina Kasprzaka, gdzie składałem odbiorniki radiowe.

Potem przerzuciłem się na wyświetlanie filmów w kinie, zostałem kinooperatorem.

A co ze studiami?

Próbowałem się dostać na studia cztery lub pięć razy.   — Ale zobaczyłem, że nie tędy droga.   — Zatrudniłem się w końcu w Instytucie Maszyn Matematycznych przy ulicy Śniadeckich w Warszawie, gdzie budowałem pierwszy polski komputer.

Jak duży był ten komputer?

Ten pierwszy zajmował… 200 metrów kwadratowych!  —  Budowaliśmy go z niczego (śmiech).

Jak się zorientowali, że wszystko mi tam wychodzi i jestem nie najgłupszy, skierowali mnie na Wydział Elektroniki Politechniki Warszawskiej.

Miałem już wtedy żonę i dwójkę dzieci.   — Skończyłem wszystko w czasie regulaminowym w pięć lat. Potrzebne mi były pieniądze, miałem przecież rodzinę na utrzymaniu.

Zostałem głównym inżynierem chemii przy ośrodkach obliczeniowych.

Ponieważ nie byłem partyjnym, nie mogłem sięgać dalej niż na inżyniera.

Tak więc do emerytury byłem głównym inżynierem elektronicznych maszyn cyfrowych w Ośrodkach Obliczeniowych Ministerstwa Przemysłu Chemicznego.

Ale przez cały ten czas – mam to chyba po ojcu – byłem pogodny i wesoły.

Nigdy nie płakałem, że nie zawsze udawało mi się osiągnąć to, co chciałbym.

Rozmawiała Ewa Koszowska, WP Opinie

________________________

Andrzej Pilecki – syn rotmistrza Pileckiego. Ma dziś 83 lata. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Pracował w Instytucie Maszyn Matematycznych, zajmował się komputerami w Polfie, a potem jako główny inżynier elektronicznych maszyn cyfrowych w Instytucie Chemii Przemysłowej i Ośrodkach Obliczeniowych Ministerstwa Chemii.

Witold Pilecki – urodzony 13 maja 1901 w Ołońcu. Walczył z bolszewikami w 1920 roku. Bronił Polski we wrześniu 1939. Był jednym z pierwszych organizatorów konspiracji. Na ochotnika poszedł do Auschwitz, by zaświadczyć o ludobójstwie. Po ucieczce służył w AK i walczył w Powstaniu Warszawskim. Gdy upadło, trafił do Sił Zbrojnych na Zachodzie. Ale wrócił do kraju. By nie dopuścić do wyniszczenia narodu. Tu dopadli go agenci UB. Polska Ludowa odpłaciła mu hańbiącym procesem, torturami i strzałem w tył głowy. Zamordowany 25 maja 1948 w Warszawie.

______________

9 lis 2017 / Za; http://gazetawarszawska.com/pugnae/6545-czy-zydzi-z-ipn-i-pis-dokonaja-posmiertnej-egzekucji-na-pileckim-i-pochowaja-go-na-kierkucie-panteon

Zobacz:

Prof. Szwagrzyk: wierzymy, że wydobyliśmy szczątki gen. Nila i rtm. Pileckiego

⚡️ “Niezwykła historia Witolda Pileckiego złożona z twittów z akcji #DzieńRotmistrza” by @czaplinskiii

Profanacja Pomnika rtm. Pileckiego we Wrocławiu – TO PRACOWNICY „BUŁKI Z MASŁEM” NA WŁODKOWICA WE WROCŁAWIU

Rtm. WITOLD PILECKI – PRZESŁANIE – TESTAMENT do współczesnych !

Rtm. Witold Pilecki – 25 maja 1948 r., o godzinie 21.30 w więzieniu przy ulicy Rakowieckiej 37 w Warszawie został zamordowany rtm. Witold Pilecki.

Witold Pilecki – fabularyzowana historia życia i śmierci / film dokumentalny

Rotmistrz Pilecki – całe życie dla Boga i Ojczyzny

ONR odpowiada wnuczce rotmistrza Witolda Pileckiego

Zawisza: Wyrodna wnuczka rotmistrza Pileckiego atakuje MW i ONR, a Kukiz krzyczy „Brawo, pani Beato!”

Wnuczka rtm. Pileckiego do ONR: Przestańcie wykorzystywać wizerunek mojego dziadka

Rtm. Witold Pilecki – 25 maja 1948 r., o godzinie 21.30 w więzieniu przy ulicy Rakowieckiej 37 w Warszawie został zamordowany rtm. Witold Pilecki.

Witold Pilecki – fabularyzowana historia życia i śmierci / film dokumentalny

Rotmistrz Pilecki – całe życie dla Boga i Ojczyzny

Bardzo niewygodny Rotmistrz Pilecki! … w Sosnowcu! – post scriptum

Niewygodny Rotmistrz Pilecki |POLECAM!

Nie było pieniędzy na Pileckiego, znalazły się na Ukrainki. Nowy serial TVP |… antypolski oczywiście! OCZYWIŚCIE!

Włosi uhonorowali rotmistrza Witolda Pileckiego! – Aż łza się w oku kręci.

Rotmistrz Pilecki zmienia życie aktora

Prezes Fundacji Łączka apeluje o ściganie ostatniego żyjącego oprawcy rtm. Pileckiego

We wtorek, 25 maja 1948 r., o godzinie 21.30 w więzieniu przy ulicy Rakowieckiej 37 w Warszawie został zamordowany rtm. Witold Pilecki.

Przesłanie rtm. Witolda Pileckiego do rządzących

13 maja 1901 w Ołońcu urodził się rtm. Witold Pilecki

Komunikat Agencji APA: Pilecki nie był więźniem Auschwitz! — A ponadto nie ma korzeni żydowskich…

Kancelaria Premiera w popłochu szuka kontaktu do rodziny Pileckiego

Rodzina rtm. Pileckiego nie zaproszona na obchody wyzwolenia Auschwitz

Mural ku czci Rotmistrza Pileckiego zbezczeszczony. – Komu przeszkadza pamięć o polskich bohaterach?

Warszawa złożyła hołd rotmistrzowi Pileckiemu – foto-relacja

Andrzej Pilecki: Nikt mnie nie pytał o grób, pogrzeb ojca

Mój wujek, Witold Pilecki

Rtm. Witold Pilecki – 25 MAJA 1948 r. o godz. 21.30 ZASTRZELONO SUMIENIE ŚWIATA

Opublikowano 25/05/2014 by emjot

Twarz odwagi We wtorek, 25 maja 1948 r., o godzinie 21.30 w więzieniu przy ulicy Rakowieckiej 37 w Warszawie został zamordowany rtm. Witold Pilecki. Wśród wielu powojennych zbrodni sowieckich w Polsce ta by ła wyjątkowo odrażająca. Zamordowano bowiem bohatera akcji … Czytaj dalej →

Opublikowano AGENTURA, ANTYPOLONIZM, HISTORIA POLSKI, PRL, UB-NKWD, Zbrodnie komunistyczne, Zbrodnie żydowskie, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

Jacek Różański właśc. Józef Goldberg – kat rtm. Witolda Pileckiego i gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”

Opublikowano 28/04/2014 by emjot

Proces pokazowy rotmistrza Witolda Pileckiego. Marzec 1948 r., fotografia opublikowana w „Głosie Ludu” (fot. Wikimedia Commons / ) W  historii zapisał się jako jeden z największych katów Polaków po 1944 roku. Ma na sumieniu  śmierć wielu patriotów, m.in. rotmistrza Witolda … Czytaj dalej →

Opublikowano ANTYPOLONIZM, EDUKACJA, HISTORIA POLSKI, JUDAIZM – ŻYDZI, Miejsca Męczeństwa Polaków, UB-NKWD, Zbrodnie komunistyczne, Zbrodnie sowieckie, Zbrodnie żydowskie, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

WITOLD PILECKI: KL Auschwitz – Świadectwo “Ochotnika do Auschwitz”. – LINKI DO STRON

Opublikowano 21/01/2014 by emjot

” Nie to jest ważne, co napisałem dotychczas na tych kilkudziesięciu stronach, szczególnie dla tych, co będą je czytać li tylko jako sensację, lecz  tutaj chciałbym pisać tak  wielkimi  literami, jakich  nie ma, niestety, w  maszynowym piśmie, żeby  te wszystkie … Czytaj dalej →

Opublikowano Auschwitz, HISTORIA POLSKI, Miejsca Męczeństwa Polaków, POLSKOŚĆ, Roszczenia żydowskie, SPOŁECZNO-POLITYCZNE, Zbrodnie żydowskie | Edytuj

Miejsce pomnika rtm. Witolda Pileckiego w Warszawie wyznaczy jego rodzina

Opublikowano 08/10/2013 by emjot

Więzienie na Rakowieckiej, Aleja Wojska Polskiego, Plac Starynkiewicza czy ul. Pileckiego na Ursynowie to proponowane miejsca na pomnik Witolda Pileckiego. O tym gdzie stanie monument zadecyduje ostatecznie rodzina – informuje rp.pl – Potrzeba jeszcze trochę czasu, by wybrać najlepsze miejsce,  … Czytaj dalej →

Opublikowano Auschwitz, EDUKACJA, HISTORIA POLSKI, Polska, UB-NKWD, Zbrodnie komunistyczne, Zbrodnie żydowskie, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

Komunistyczny pomnik lepszy niż postument Pileckiego

Opublikowano 30/08/2013 by emjot

Warszawscy radni m.in. z PO i SLD opowiedzieli przeciwko uchwale o włączeniu do porządku obrad projektu uchwały o postawieniu w stolicy pomnika rotmistrza Witolda Pileckiego.   Uchwałę złożyli radni PiS. Chcieli, by pomnik Pileckiego stanął na  Placu  Wi- leńskim,  w  … Czytaj dalej →

Opublikowano PiS – Prawo i Sprawiedliwość, SPOŁECZNO-POLITYCZNE, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

W Warszawie stanie pomnik rotmistrza Pileckiego? Chcą tego młodzi patrioci

Opublikowano 13/08/2013 by emjot

Jak ustalił portal niezalezna.pl ruszyła już akcja prowadząca do powstania w Warszawie pomnika rotmistrza Witolda Pileckiego. Inicjatywa zyskuje coraz większe poparcie wśród użytkowników mediów społecznościowych i spotyka się z entuzjastycznym przyjęciem środowisk patriotycznych. Inicjatorami budowy pomnika rotmistrza Pileckiego w Warszawie … Czytaj dalej →

Opublikowano APELE – KOMUNIKATY, EDUKACJA, HISTORIA POLSKI, POLSKOŚĆ, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

Mogę kochać Ojczyznę jak Pilecki

Opublikowano 13/08/2013 by emjot

Mogę być człowie- kiem wiary – jak Pilecki.                   Mogę być odważny – jak Pilecki.         Mogę kochać swoją Ojczyznę – jak Pilecki.                Mogę być… Skoro Pilecki mógł, dlaczego nie ja?         On walczył … Czytaj dalej →

Opublikowano HISTORIA POLSKI, POLSKOŚĆ, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

Spotkanie z córką rotmistrza Pileckiego w Wiązownej (1) – video

Opublikowano 02/08/2013 by emjot

  Jak rotmistrz ukochał przyrodę „To co żyje ma ogromny sens istnienia” – do tych, co przyrodę czynią sobie poddaną: nie rusz, nie depcz, bo jak łańcuszek rozerwiesz – go;

Opublikowano EDUKACJA, FILMY – MUZYKA, HISTORIA POLSKI, HISTORIA WSPÓLCZESNA, Rodzina Żołnierzy Wyklętych, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

Rotmistrz Witold Pilecki – Rycerz Niepodległej

Opublikowano 25/05/2013 by emjot

„Kup koniecznie książkę Tomasza á Kempis ’O naśladowaniu Chrystusa’ i czytaj dzieciom fragmenty. To ci da siłę” – powiedział żonie skazany w 1948 r. na śmierć rotmistrz Witold Pilecki. Szkoda, że z rzadka  tylko  przypomina  się  jego  formację  duchową.  A  … Czytaj dalej →

Opublikowano POLSKOŚĆ, ROCZNICE, Zbrodnie komunistyczne, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

WITOLD PILECKI W PIEKLE XX WIEKU – ANDRZEJ M. KOBOS; na podst. książki prof. Wiesława Jana Wysockiego

Opublikowano 25/05/2013 by emjot

25 maja 2013 – mija sześćdziesiąta piąta rocznica stracenia w więzieniu mokotowskim w Warszawie rotmistrza Witolda Pileckiego, jednego z najwierniejszych i najbardziej ofiarnych żołnierzy Rzeczypospolitej Polskiej. Żołnierza, którego historyk brytyjski profesor Michael Foot, w książce Six Faces of Courage zaliczył … Czytaj dalej →

RAPORT WITOLDA PILECKIEGO z KL Auschwitz – część książki pt. „Ochotnik do Auschwitz. Witold Pilecki 1901-1948”

Opublikowano 24/05/2013 by emjot

   ” Nie to jest ważne, co napisałem dotychczas na tych kilkudziesięciu stronach, szczególnie dla tych, co będą je czytać li tylko jako sensację, —  lecz   tutaj chciałbym pisać tak  wielkimi  literami, jakich  nie ma, niestety, w  maszynowym piśmie,  —  … Czytaj dalej →

Opublikowano ANTYPOLONIZM, Auschwitz, EDUKACJA, HISTORIA POLSKI, POLSKOŚĆ | Edytuj

Warszawski Marsz Rotmistrza Witolda Pileckiego – foto i wideorelacja z 12 maja 2013

Opublikowano 22/05/2013 by emjot

„Jesteśmy to winni nie tylko rotmistrzowi Pileckiemu, ale także następnym pokoleniom, ponieważ wartości, które prezentował, są ponadczasowe.” 12 maja ulicami Warszawy przeszedł zorganizowany przez Stowarzyszenie KoLiber oraz Stowarzyszenie „Studenci dla Rzeczypospolitej” Warszawski Marsz Rotmistrza, który na dzień przed 112. rocznicą … Czytaj dalej →

Opublikowano HISTORIA POLSKI, POLSKOŚĆ, ROCZNICE, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

25 maja – 65 rocznica śmierci rtm. Witolda Pileckiego

Opublikowano 21/05/2013 by emjot

25 maja 1948 roku o godz. 21.30 strzałem w tył głowy w więzieniu mokotowskim przy ul. Rakowieckiej w Warszawie został zamordowany Rtm. Witold Pilecki. W 65 rocznicę tego mordu spotykamy się, wspólnie z Dziećmi Rotmistrza, aby uhonorować i upamiętnić tego … Czytaj dalej →

Opublikowano APELE – KOMUNIKATY, HISTORIA POLSKI, ROCZNICE, Rodzina Żołnierzy Wyklętych, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

Witold Pilecki – fabularyzowana historia życia i śmierci / film dokumentalny

Opublikowano 20/05/2013 by emjot

Opublikowano EDUKACJA, FILMY – MUZYKA, HISTORIA POLSKI, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

„Sprawa” rotmistrza Pileckiego – a zdrada żydowska i Monte Casino [ Interesy holocau$tu zagrożone? ]

Opublikowano 20/05/2013 by emjot

Rtm. Witold Pilecki: pl.wikipedia.org […] „tekst o rtm. Pileckim komentuje  Wiesław Jan Wysocki. – „Super Express”: – Czy tekst prof. Andrzeja Romanowskie- go o Witoldzie Pileckim pomija kilka istotnych elementów… – Prof. Wiesław Jan Wysocki: – Na dobrą sprawę trywializuje … Czytaj dalej →

Opublikowano ANTYPOLONIZM, EDUKACJA, HISTORIA POLSKI, Holokaust, II Wojna Światowa, IZRAEL, JUDAIZM – ŻYDZI, PRL, Roszczenia żydowskie, UB-NKWD, Zbrodnie komunistyczne, Zbrodnie żydowskie, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

„Oświęcim to była igraszka”. – rotmistrz Witold Pilecki

Opublikowano 20/05/2013 by emjot

rtm Witold Pilecki – więzienie Mokotów  1947 pl.wikipedia.org „Oświęcim to była igraszka”. – rotmistrz Pilecki podczas widzenia z żoną.*

Opublikowano ANTYPOLONIZM, EDUKACJA, II Wojna Światowa, JUDAIZM – ŻYDZI, Monte Casino, Zbrodnie żydowskie, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

Płużański o paszkwilu „Polityki” na rtm Pileckiego: Za dużo inicjatyw przypomina Polakom i światu o jego bohaterstwie. Trzeba więc go opluć i nam zohydzić

Opublikowano 18/05/2013 by emjot

Rotmistrz Witold Pilecki. Fot. Archiwum IPN Z Tadeuszem Płużańskim, synem bliskiego współpracownika rtm Witolda Pileckiego, rozmawia Jarosław Wróblewski. „Polityka” poprzez teksty Andrzeja Romanowskiego uderza w rtm Pileckiego. Jak to odebrałeś? Dla mnie ten artykuł to jednoznaczny paszkwil z jednej strony … Czytaj dalej →

Opublikowano HISTORIA POLSKI, PRL, UB-NKWD, Zbrodnie komunistyczne, Zbrodnie żydowskie, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

„Racja Polski pojałtańskiej”. Pokrętne wywody Romanowskiego i „Polityki” na temat Witodla Pileckiego – Antoni Dudek

Opublikowano 18/05/2013 by emjot

Redakcja „Polityki” reklamuje na okładce artykuł prof. Romanowskiego zda- niem: „IPN podważa legendę rotmistrza Pileckiego”. To nie Instytut podwa- ża legendę Pileckiego, ale czyni to właśnie prof. Romanowski i redakcja ty- godnika zamieszczająca jego pokrętne wywody. Pan profesor w publicystycz- … Czytaj dalej →

Opublikowano HISTORIA POLSKI, PRL, UB-NKWD, Zbrodnie komunistyczne, Zbrodnie żydowskie, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

“Czemu mnie o Tobie w szkole nie uczyli” – Wielki koncert w hołdzie rotmistrzowi Pileckiemu.☚ przeczytaj !

Opublikowano 26/04/2013 by emjot

Rotmistrz Witold Pilecki to bohater wszechczasów. To polski żołnierz, który zrobił coś, czego nie zrobił nikt inny na świecie. Pomijając udział na ochotnika w wojnie polsko-bolszewickiej, kiedy Polacy urato wali Europę, a być może cały świat, przed zagładą z rąk … Czytaj dalej →

Opublikowano APELE – KOMUNIKATY, Auschwitz, EDUKACJA, HISTORIA POLSKI, Miejsca Męczeństwa Polaków, Zbrodnie komunistyczne, Żołnierze Wyklęci | Edytuj

Rocznica ucieczki rtm. Pileckiego z KL Auschwitz.

Opublikowano 25/04/2013 by emjot

Rotmistrz Witold Pilecki był jedynym dobrowolnym więźniem KL Ausch witz. Przeżył tam 947 dni. W nocy z 26 na 27 kwietnia 1943 r. uciekł z KL Auschwitz. Dzięki poświęceniu i działalności Pileckiego polska konspiracja wojskowa stała się faktem. Utworzony w … Czytaj dalej →

„Odnalezienie Witolda Pileckiego to przełom”

Opublikowano 21/01/2013 by emjot

Andrzej Siwek, Rada Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa, foto: Wojciech Kusiński, Polskie Radio Odnalezienie miejsca pochówku legendy podziemia, rotmistrza Witolda Pileckiego, jest symboliczne dla całej grupy ofiar stalinowskich – mówił w Jedynce Adam Siwek z Rady Ochrony Pamięci Walk i … Czytaj dalej →

Opublikowano ANTYPOLONIZM, Miejsca Męczeństwa Polaków, Polska, Powstanie Styczniowe 1863, PRL, Warszawa, Zbrodnie komunistyczne | Edytuj

Dlaczego FUNDACJA RAJ DLA ŻYDÓW zawłaszcza pamięc rtm.Pileckiego?

Opublikowano 05/11/2012 by emjot

Ostatnio coraz agresywniej działa Fundacja Paradis Judaeorum p.Michała Tyrpy. Zawłaszcza pamięć o Rotmistrzu, żąda Jego pochówku (po ewentualnym odnalezieniu szczątków) na Wawelu, rozsyła na wszystkie strony świata listy z prośbą o poparcie ich inicjatywy. Rodzina Rotmistrza  jest zdecydowanie przeciwna działaniom Fundacji. Czując … Czytaj dalej →

Opublikowano IZRAEL, JUDAIZM – ŻYDZI | Edytuj

Dlaczego FUNDACJA RAJ DLA ŻYDÓW zawłaszcza pamięć rtm. Pileckiego? – Sigma

Opublikowano 15/10/2012 by emjot

Jak nie wiadomo, o co chodzi, chodzi o pieniądze. Albo o politykę, czyli o bardzo duże pieniądze. Ostatnio coraz agresywniej działa Fundacja Paradis Judaeorum p.Michała Tyrpy. Zawłaszcza pamięć o Rotmistrzu, żąda Jego pochówku (po ewentualnym odnalezieniu szczątków) na Wawelu, rozsyła … Czytaj dalej →

Opublikowano JUDAIZM – ŻYDZI | Edytuj

Jemioła czy szakal? – Pani Zofia i jej brat nie życzą sobie, żeby ktoś – wbrew woli rodziny – monopolizował pamięć o Rotmistrzu Pileckim

Opublikowano 15/10/2012 by emjot

Pani Zofia i jej brat nie życzą sobie, żeby ktoś – wbrew woli rodziny – monopolizował pamięć o Rotmistrzu. Po śmierci mego męża wiele zupełnie nieznanych mi (i prawdopodobnie mężowi  osób szeroko opisywało głębokie z nim relacje. Począwszy od sąsiada … Czytaj dalej →

Polska pomoc żydom w czasie okupacji hitlerowskiej to nasza hańba narodowa.

Opublikowano 11/06/2017 by emjot

Polska pomoc żydom w czasie okupacji hitlerowskiej to nasza hańba narodowa. Miliony Polaków niosły pomoc – biologicznie wyniszczając  nas samych i naszych bliskich czy sąsiadów  — tym zoologicznym polakożercom, którzy, jeżeli przeżyli zasilili szeregi „komunistycznych” rzeźników w PRL, aborcjonistów, deprawatorów … Czytaj dalej →

PiS ponownie zablokował ustawę ws. penalizacji banderyzmu w Polsce

Opublikowano 29/05/2017 by emjot

Fot. IPN PiS po raz kolejny zablokował prace nad projektem ustawy zakazującej propagowania banderyzmu w Polsce. — Nieoficjalnie wiadomo, że stoją za tym czołowi politycy PiS, o proukraińskiej orientacji, którzy obawiają się pogorszenia relacji z Ukrainą. Po   raz   kolejny przesunięto głosowanie nad … Czytaj dalej →

ŻYDOWSCY KACI NKWD I SB W POWOJENNEJ POLSCE – Józef Jastrzębski

Opublikowano 01/03/2017 by emjot

_____________________________________________________________ Rola Żydów w bezpiece,  —  jej wyjątkowość   — polegała nie tylko na nadmiernej liczebności, — lecz także na splamieniu się przez bardzo wielu żydowskich funkcjonariuszy UB przykładami ogromnego okrucieństwa, brakiem jakichkolwiek skrupułów i brutalnym łamaniem prawa wobec polskich więźniów … Czytaj dalej →

Żydowscy sataniści w TVP są wiecznie żywi.

Opublikowano 01/03/2017 by emjot

W  Polsce –  faktycznie —  nic się nie zmienia.   — Żydzi poszerzają swoje strefy wpływów, a Polacy są w ciągłym odwrocie. Symbolika to bardzo ważna części komunikacji,   — ma też ona wielkie znaczenie okultystyczne czy emocjonalne.  — W polskich kościołach już … Czytaj dalej →

Dość kłamstw! – CZAS POKORY MINĄŁ! – To Żydzi mordowali Polaków!

Opublikowano 27/02/2017 by emjot

DOŚĆ KŁAMSTW !!! W ostatnim czasie trwa zmasowany żydowski atak na Polskę. — Powstają zakłamane i obrazoburcze filmy „Pokłosie” i „Ida”, które przedstawiają Polaków jako morderców. Do   antypolskiej   i   antynarodowej   narracji   włączył   się dyrektor FBI James Comey,    który oskarża … Czytaj dalej →

Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych – wydarzenia przygotowane przez IPN

Opublikowano 20/02/2017 by emjot

Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych IPN informuje: Z okazji obchodzonego 1 marca Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych   Instytut   Pamięci   Narodowej   przygotował  wiele imprez w całym kraju. — Celem przedsięwzięć jest uczczenie pamięci o podziemiu niepodległościowym z lat 1944–1963 oraz … Czytaj dalej →

Żołnierze Wyklęci to jest sprawa narodowa ■■ Smutny konflikt wokół IPN ■ |POLECAM!

Opublikowano 19/02/2017 by emjot

fot. M. Czutko Opisywałem kiedyś taką przykrą sytuację. 27 września 2015 roku odbył się pogrzeb trzydziestu pięciu Żołnierzy Wyklętych, których z dołów niepamięci na warszawskiej „Łączce” wydobyła skromna jeszcze wtedy, ale wspomagana wolontariuszami ekipa prof. Krzysztofa Szwagrzyka. Sama uroczystość momentami … Czytaj dalej →

Prof. Krzysztof Szwagrzyk złożył dymisję z pełnionych funkcji w IPN.

Opublikowano 14/02/2017 by emjot

9 godzin temu Kajetan Rajski napisał na swoim FB: —  Właśnie wracam ze spotkania z prof. Krzysztofem Szwagrzykiem. Zapewne już wiecie. Nie dobrze, miejmy nadzieję, że wszystko się poukłada. Kilka minut później wszedłem na portal POLONIA CHRISTIANA i czytam: — … Czytaj dalej →

SPIS TREŚCI – 2017

SIERPIEŃ 2017 Wspomnienie Św. Piusa X. „Omnia instaurare in Christo” Rasistowskie metody Google? Chcą nam wmówić, że czarne jest białe, a białe czarne Stanisław Michalkiewicz sugeruje, że prezydentowi Dudzie przychylne jest WSI, BND i USA, a Jarosław Kaczyński kręci jakieś geszefty z Żydami … Czytaj dalej →

| Edytuj

WYPŁACONE PRZEZ POLSKĘ ODSZKODOWANIA ZA MIENIE POŻYDOWSKIE – JAKUB ZAWADZKI / LONDYN / POLECAM! [+załącznik – zob. Wrocław!]

Opublikowano 13/09/2016 by emjot

ZOBACZ: POWOJENNE ODSZKODOWANIA POLSKI WOBEC ZACHODU – dr Ryszard Ślązak | ►►►WYKAZ UMÓW; USTAW; DEKRETÓW! *** Przypominamy w związku z aferą reprywatyzacyjną w Warszawie publikowane na naszej stronie opracowanie Jakuba Zawadzkiego o powojennych odszkodowaniach wypłaconych przez Polskę  za mienie pożydowskie pozostawione … Czytaj dalej →

Czy Mieczysław Dziemieszkiewicz, ps. Rój był satanistą?

Opublikowano 04/03/2016 by emjot

Eksponowanie tego satanistycznego znaku „666” nie jest w tym filmie przypadkowe. Film, to kolejna żydowska szmira – po „Pileckim”, która ma za zadanie kradzież naszej polskiej tożsamości. Co na to rodzina? Czy  Mieczysław Dziemieszkiewicz nie miał rodziny? Red Gazeta Warszawska … Czytaj dalej →

Żołnierze Wyklęci – tragicznej historii ciąg dalszy |POLECAM!

Opublikowano 26/02/2016 by emjot

———————————————————————————————————- Wielu bacznych obserwatorów życia politycznego III RP na pewno zadaje sobie pytanie o to, dlaczego – wbrew konsekwentnie prowadzonej przez władze naszego państwa antypatriotycznej polityce – zostało ustanowione święto państwowe na cześć tzw. Żołnierzy Wyklętych. Co więcej, jest to … Czytaj dalej →

ZAKAZANA HISTORIA – MARTYROLOGIA POLSKA – ZDRAJCY – RENEGACI |POLECAM!

Opublikowano 29/01/2016 by emjot

ALEKSANDER SZUMAŃSKI KORESPONDENCJA ZE LWOWA ZAKAZANA HISTORIA Wczoraj spotkałem się z publicznym zapytaniem — dlaczego polski rząd nie reaguje na ukraińskie honory w stosunku do banderowców, — morderców Polaków. Zapytanie miało związek z odsłonięciem 1 stycznia 2012 roku we Lwowie … Czytaj dalej →

SPIS TREŚCI – 2016

GRUDZIEŃ  2016 O państwach, które są niewolnikami lichwiarzy i o tych, które nimi nie są. |POLECAM! Szatańskie pląsy w Moskwie…z wychwalaniem Antychrysta ! Chanuka w Senacie III RP / 2016 „Uchodźca” z Syrii kopnął w twarz półtora letnią dziewczynkę Watykan: Burmistrzowie 80 miast debatowali … Czytaj dalej →

| Edytuj

Geniusz Żydów na polski rozum – w Gazecie Polskiej, Klubie Ronina… |POLECAM!

Opublikowano 24/11/2015 by emjot

[Przypominam, że Kaczyński w trakcie kampanii zapowiedział miliony dla żydowskiego hollywoodu na film o … rtm. Pileckim..  po żydowsku oczywiście  — jak karp na Boże Narodzenie  — emjot] *** /twitter.com/GPCodzienna | Gazeta Polska Codziennie: Numer 1257 – 30.10.2015 → Publicystyka … Czytaj dalej →

„Polskie obozy śmierci”. – Internauci mają dosyć fałszowania historii |POLECAM!

Opublikowano 30/09/2015 by emjot

W Imię Prawdy: http://wimieprawdy.pl/ _______________________________________________________________________________ Na ulicach polskich i zagranicznych miast zawisną billboardy i plakaty, a rodzimi politycy będą się gęsto tłumaczyć – 1 września szykuje się kulminacja wielkiej kampanii polskich internautów, którzy nie godzą się na padające często w … Czytaj dalej →

To są żołnierze Niezłomni. Wyklęci to są u żydów, no i polskich durniów.

Opublikowano 28/09/2015 by emjot

Co z wątpliwościami wokół Panteonu Żołnierzy Wyklętych? Dr Paweł Ukielski: — Niedzielna uroczystość będzie pierwszym etapem. Prace nie ustaną! NASZ WYWIAD Daję słowo ze strony IPN, —  że gdy tylko dostaniemy ten teren do prac ziemnych, to od razu będziemy pilnie pracować nad tym, by wszystkich wydobyć.   — Wierzę, … Czytaj dalej →

Dość kłamstw! – To Żydzi mordowali Polaków!

Opublikowano 22/08/2015 by emjot

Nie dajmy się omamić żydowskiej propagandzie. Walczmy o prawdę i honor! Cześć i chwała polskim bohaterom! W ostatnim czasie trwa zmasowany żydowski atak na Polskę. Powstają zakłamane i obrazoburcze filmy „Pokłosie” i „Ida”, które przedstawiają Polaków jako morderców. Do   antypolskiej   … Czytaj dalej →

Powojenne losy Polskich Bohaterów. Generałowie pracowali jako barmani i magazynierzy

Opublikowano 12/08/2015 by emjot

 Gen. Stanisław Sosabowski (z prawej), dowodzący 1 Samodzielną Brygadą Spadochronową w rozmowie z brytyjskim gen. Thomasem Ivorem, w czasie operacji „Market-Garden” fot. NAC Polscy generałowie wyzwalający u boku Aliantów Europę Zachodnią, po wojnie zostali pozostawieni bez żadnego wsparcia. Zostawali więc … Czytaj dalej →

Pomnik religii Holocaustu uszkodzony przez Greków

Opublikowano 01/07/2015 by emjot

Dzielni Grecy „uszkodzili” tablicę poświęcona żydowskim ofiarom „holocaustu” w Grecji, oblewając go farbą. Kiedy Grecy głodują, — to bezczelny żydowski naród chce, — aby z podatków ciężko pracujących Greków zbudowano kolejny posąg, który byłby kolejnym miejscem praktykowania religii Holocaustu w … Czytaj dalej →

Opublikowano HISTORIA WSPÓLCZESNA, Holokaust, III RP, JUDAIZACJA POLSKI, JUDAIZM – ŻYDZI, Zbrodnie żydowskie | Edytuj

Dość kłamstw! – To Żydzi mordowali Polaków!

Opublikowano 01/05/2015 by emjot

———————————————————— W ostatnim czasie trwa zmasowany żydowski atak na Polskę. Powstają zakłamane i obrazoburcze filmy „Pokłosie” i „Ida”, które przedstawiają Polaków jako morderców. Do antypolskiej i antynarodowej narracji włączył się dyrektor FBI James Comey,  —  który oskarża Polaków o kolaborację … Czytaj dalej →

Wszystkie pytania do Bartoszewskiego.

Opublikowano 25/04/2015 by emjot

Dlaczego zgodził się Pan na zamieszczenie w książce – wywiadzie z Panem – cytatu  z kłamliwym twierdzeniem Stefana Niesiołowskiego,   że jakoby:   „Zapisał (Pan) piękną kartę walki o Polskę z bronią w ręku”.    W   jakim   to   było   oddziale? … Czytaj dalej →

Kim jest Bartoszewski ?

Opublikowano 25/04/2015 by emjot

Jaka jest prawda o Władysławie Bartoszewskim? Kim jest ten uroczy staruszek ? Prawda może zaboleć. foto/wikimedia.org Gdy wybuchła wojna  —  Władysław Bartoszewski  miał 17 lat.  19 września 1940 został  zatrzymany  na  Żoliborzu  w masowej  obławie zorganizowanej  przez hitlerowców. Przypadkowo dostał … Czytaj dalej →

Opublikowano ANTYPOLONIZM, ARCHIWUM 25-LECIA 1989-2014, III RP, JUDAIZACJA POLSKI, PiS – Prawo i Sprawiedliwość, PO | Edytuj

KATYŃ – ŻOŁNIERZE WYKLĘCI – PAMIĘTAMY! |CIĄGLE TRWA LUDOBÓJSTWO I WYNARADAWIANIE POLAKÓW

Opublikowano 03/04/2015 by emjot

————————————— Dzisiaj   już  wiemy, że zbrodnia żydo-komunistów  3 kwietnia 1940 roku na 22 tysiącach  oficerach Wojska Polskiego, urzędnikach państwowych, ziemianach  i polskiej inteligencji — okazała się turpicznym prologiem do tego, co miało nastąpić… co czekało Polskę i Polaków… Zbrodnie ukraińskie, … Czytaj dalej →

Żydowski lobbing – Polska grozi zawaleniem – Marek Franczak: syn legendarnego Żołnierza Wyklętego Józefa Franczaka „Lalusia”.

Opublikowano 01/03/2015 by emjot

 Rozmowa z Markiem Franczakiem, synem legendarnego Żołnierza Wyklętego Józefa Franczaka „Lalusia”. Stefczyk.info: Teren byłego więzienia NKWD przy ul. Strzeleckiej 8 w Warszawie przejął prywatny deweloper.  — Nie wiadomo, co będzie z tym historycznie ważnym miejscem. Okazuje się, że konserwator zabytków … Czytaj dalej →

Inżynierowie potępili inżynierów

Opublikowano 02/02/2015 by emjot

[…] zgodnie z żydowską polityką  historyczną, —  holokaust ma stanowić wydarzenie bez precedensu w historii świata i jako porównywalne do biblijnego Exodusu przeżycie traumatyczne – pełnić funkcję fundamentu nowej, świeckiej religii  —  obecność na pikniku rodziny rotmistrza Pileckiego mogłaby stanowić rodzajCzytaj dalej →

← Starsze wpisy

Ten wpis został opublikowany w kategorii APELE - KOMUNIKATY, HISTORIA POLSKI, Miejsca Męczeństwa Polaków, Zbrodnie komunistyczne, Zbrodnie żydowskie, Żołnierze Wyklęci. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

