Rok 966 – Lech Makowiecki

Rok 966

sł. muz. wykonanie Lech Makowiecki (Zayazd)

ROK 966 sł.muz. wykonanie Lech Makowiecki (Zayazd) / Opublikowany 17 mar 2016

ROK 966

Dziewięćset sześćdziesiąt sześć – to był pamiętny rok
Inne gdzieś przepadły, okrył je historii mrok.
Gall Anonim spisał to, co najważniejsze jest
Mieszko – książę Polan – przyjął chrzest!

Dziesięć i pól wieku przeminęło tak jak myśl,
Dzisiaj – to już wczoraj, jutro się zamienia w dziś
Tyle się tu wydarzyło, tyle zabrał czas,
Lecz to jedno pozostało w nas!

Ref. Ja wierzę! Mocno wierzę! Jak rycerze – ci sprzed lat.
Wiarą świętą, jak „Orlęta”, Jak żołnierzy naszych kwiat.
Moja wiara – pieśń prastara Jest mi tarczą. To mój miecz!
W niej Ojczyzna, krew i blizna, Pospolita Wielka Rzecz…

Pod Legnicą Bóg nas chronił – i choć brakło szans
Książę Henryk II wstrzymał Dżingis Chana marsz.
Na grunwaldzkim polu odprawiono kilka mszy…
Tam Krzyżakom wyrwaliśmy kły!

Szwedzki potop nie zatopił Częstochowy bram;
Ostał się Czarniecki, ale czuwał nad nim Pan.
Z Marią na sztandarach król Sobieski Turka zmiótł!
Klęska bolszewików to był cud! (nad Wisłą)

Ref. Ja wierzę…

Wichry wojny nas miotały, spowijała noc
Jedne państwa stąd znikały, inne rosły w moc.
Siła i bogactwo na nic, gdy upadnie duch;
Wiarą silny – mocny jest za dwóch.

Przetrwaliśmy czas rozbiorów,
I brunatne zło.
Komunistów i lewaków.
Genderowe dno.
Od dżihadu ocalimy świat kolejny raz
Tylko Panie miej w opiece nas!

Ref. Ja wierzę…

______________________________

AKORDY:

e/D/A/e/
e/D/C/H7
C/G/a/H7
C/G/a/H7/H7/

e/C/G/H7/
e/C/G/H7/
e/C/G/H7/
e/C/G/H7/e/e/

______________

Komentarze

BolkoSzczodry10 miesięcy temu

Czołem Wielkiej Polsce ! ! !

Hubert Marcinkowski10 miesięcy temu

Niech Żyje Polska!!!

Sławek Wojciechowski10 miesięcy temu

Brawo, brawo, brawo!

Hubert Marcinkowski10 miesięcy temu

Tego powinna słuchać teraz młodzież a nie jakiś Gangów Albanii.A tak w ogóle piękna piosenka

Aleksander Krzeczkowski9 miesięcy temu

+Herszt111 To nie dres się staje patriotą tylko raczej patriotyzm się „udresia”.

krzysztof1998171 miesiąc temu

Ja to na lekcji w technikum pośpiewuje

Dominik Górgól10 miesięcy temu

Bardzo piękna pieśń patriotyczna, niech żyje Polska!

Psiurex10 miesięcy temu

Piękne

Karl Borsche9 miesięcy temu

I can speak Polish really fluently but my request is to translate (subtitle) this excellent video to English (somebody with greater skills in English and Polish) In my opinion the Poles (renowned Polish warriors – the knights of Poland) are the best hope for Europe against Jihad!!!

TOM Kokernak4 tygodnie temu

Thank you!

Urszula Baranski5 dni temu

Karl Borsche Darling love Poland

Avocadov10 miesięcy temu

Jestem ateistą, ale to cudowna, patriotyczna pieśń.

Maciej Balinski1 tydzień temu

muszą z czegoś żyć a dzięki temu że Kościół w Polsce jest włanością Watykanu to sie trzyma

Maciej Balinski1 tydzień temu

ale jest głęboko w sercach Polaków

Karix Vlog9 miesięcy temu

Pani na historii to nam puszczała xd

zaduch TV4 miesiące temu

+SzwedzkaRybaWioski a nam z religij

Sobieski Janek1 miesiąc temu

Oby więcej takich Nauczycieli 🙂

Dominika Potok10 miesięcy temu

Mam pytanie. Czy ktoś mógłby podać mi tytuły obrazów i malarzy. Wgl piękna piosenka.

fidestur PL9 miesięcy temu

+Dominika Potok JA proponuję odwiedzić kilka galerii z obrazami: Galerię w Sukiennicach – tam znajdziesz kilka, Galerię we Lwowie i Olesku też tu jest kilka, Komnaty Wawelskie, Muzeum Narodowe w Warszawie itp itd. A już jako podstawę proponuję po prostu wziąć do ręki książkę do historii z zakresu szkoły podstawowej i gimnazjum – znajdziesz wszystkie

Nayouko YT9 miesięcy temu

+Dominika Potok , Kossak, Brandt , Matejko,

Peter Nowosielski10 miesięcy temu

Wspaniale! Z takimi piesniami na ustach marsz przeciwko islamskim inwazorom!

Aneta Budzikowska9 miesięcy temu

jestem dumna z tego że jestem Polką

Sobieski Janek8 miesięcy temu

A Polacy są dumni z Polek

mazarini10 miesięcy temu

Cudowne! niech żyje Wielka Polska!

Cybernetic Chris3 miesiące temu

„Komunistów i lewaków, genderowe dno” [TRIGGERED]

John Doe1 miesiąc temu

Widać, że autor prawilny człowiek

Żołnierz Regana9 miesięcy temu

ZA – JE – BI -STE !!!

Halina Pasek10 miesięcy temu

Brawo, gratuluję, doskonałe!

andi baca10 miesięcy temu

Bog Honor Ojczyzna

Ten wpis został opublikowany w kategorii CHRZEST POLSKI, FILMY - MUZYKA, HISTORIA POLSKI, Kresy Wschodnie, Miejsca Męczeństwa Polaków, POLSKA, POLSKOŚĆ, ROCZNICE, WIARA, WOJSKO POLSKIE. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.