Gigantyczna kasa od PO dla mediów za reklamę! – |POLECAM!

Warszawa , 10.12.2012. Autorski program dziennikarza Tomasza Lisa (nz) pt. Na żywo w nowej scenografii. (is/awol) TVP/PAP/Ireneusz SobieszczukWarszawa , 10.12.2012.   Autorski   program   dziennikarza Tomasza Lisa (nz) pt. Na żywo w nowej scenografii. (is/awol) TVP/PAP/Ireneusz Sobieszczuk

Proszę Państwa, oto przed Państwem doprawdy zawrotna kwota — 356 milionów złotych.

To nie wygrana na amerykańskiej loterii, to nie środki budżetowe przeznaczone na służbę zdrowia,   — to pieniądze wydane przez rząd Platformy Obywatelskiej na reklamę w publicznych i prywatnych mediach.

Jeżeli   ktokolwiek   miał jeszcze wątpliwości, dlaczego poprzednia władza była tak  lubiana we wszelkich mainstreamowych telewizjach, prasie i radiu, — teraz dzięki twardym liczbom może się tych wątpliwości całkowicie wyzbyć.

Dane na temat środków przeznaczonych przez Platformę Obywatelską na reklamę w latach 2007-2015   opublikowało Ministerstwo Skarbu Państwa.

Ujawnienie tych informacji przez ministerstwo było odpowiedzią na interpelację posła klubu Kukiz’15   — Andrzeja Maciejewskiego.

— Poseł skierował do ministerstwa zapytanie o wysokość wydatków poniesionych przez poprzednią ekipę rządzącą na reklamę w mediach publicznych i prywatnych  —  z uwzględnieniem telewizji, radia, prasy i internetu — oraz z podaniem nazw mediów, w których owe reklamy się ukazywały.

Cóż więcej można dodać?

Niewiele.

Niech przemówią liczby.

Oto wydatki na reklamę w mediach publicznych w latach 2007-2015:

telewizja – kwota 34 885 930,20 zł,

radio – kwota 7 893 453,26 zł,

prasa – kwota 426 714,25 zł,

internet – kwota 177 225,72 zł,

inne – kwota 2 313 014,39 zł.

RAZEM – 45 696 337,82 zł

To z kolei pieniądze wydane na reklamę w mediach prywatnych. Tu kwoty wyglądają jeszcze ciekawiej:

telewizja – kwota 55 871 624,95 zł,

radio – kwota 10 241 931,68 zł,

prasa – kwota 69 096 341,67 zł,

internet – kwota 23 877 543,85 zł,

inne – kwota 151 824 515,75 zł.

RAZEM – 310 911 957,90 zł

A teraz lista tych reklamobiorców, którzy na współpracy z PO zyskali najwięcej.   — Wymieniona pierwsza dwudziestka razem zarobiła prawie ćwierć miliarda zł!   — Dokładnie 249 798 294,24 zł!

TVP S.A. – kwota 35 284 518,95 zł,

MAXUS – WARSZAWA Sp. z o.o. – kwota 29 106 699,27 zł,

Zenith Optimedia Group Sp. z o.o. – kwota 23 707 623,52 zł,

TVN S.A. – kwota 21 855 555,16 zł,

Agora S.A. – kwota 17 128 427,13 zł,

REPRISE MEDIA Sp. z o.o. – kwota 11 811 141,00 zł,

Telewizja Polsat Holdings Sp. z o.o. – kwota 10 869 215,72 zł,

Grupa Codex. Jędrzejewski W. – kwota 10 860 410,39 zł,

EQUINOX POLSKA Sp. z o.o. – kwota 10 693 131,01 zł,

GRUPA RMF Sp.z o.o. – kwota 10 079 595,50 zł,

Grupa Onet.pl S.A. – kwota 9 066 642,92 zł,

Polskie Radio S.A. – kwota 8 561 481,63 zł,

Dom mediowy OMD – kwota 8 062 475,79 zł,

GUIDELINE Sp. z o.o. – kwota 7 663 166,76 zł,

Eurozet Sp. z o.o. – kwota 7 550 022,51 zł,

Radio Zet Sp. z o.o. – kwota 6 185 565,22 zł,

Polska Press Sp. z o.o. – kwota 6 181 256,70 zł,

PM Sp. z o.o. – kwota 5 534 197,00 zł,

Google Ireland Limited – kwota 5 147 661,22 zł,

Gremi Business Communication Sp. z o.o. – kwota 4 449 506,84 zł.

***

Nic dziwnego, że niektóre media tak ochoczo bronią dziś polskiej demokracji przed okrutną pisowską dyktaturą.

———————————————————-
emde/msp.gov.pl
25.01.2016,
Za; https://www.fronda.pl/a/gigantyczna-kasa-od-po-dla-mediow-za-reklame,64600.html
Ten wpis został opublikowany w kategorii ANTYPOLONIZM, III RP, KAPITALIZM, MEDIA - INTERNET INFORMATYKA, Nowoczesna.pl-Petru - KOD, PO, POLITYKA, PROTESTY, SPOŁECZNO-POLITYCZNE, WYBORY. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.